Csekklista mobilbarát weboldalak készítéséhez

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

2013-ra a végfelhasználók többsége csak azután megy be vásárolni egy üzletbe, ha előtte rákeresett az Interneten, és az, amit keres, az garantáltan kapható a boltban.

Magyarán azok a nagykereskedők és gyártók, amelyek nem csak termékeket kínálnak, hanem lehetőséget, hogy vevőik (akár viszonteladók, akár végfelhasználók) időt spóroljanak, azok lépéselőnybe kerülnek versenytársaikkal szemben.

Azonban a legtöbb cég ez utóbbit, az idő megtakarításának lehetőségét képtelen a célközönségük számára megadni.

5-ből 4 vevő mindenféle vásárlási szándék nélkül hagyja el céged weboldalát

A Limeligh Networks kutatása szerint ugyanis az emberek 80%-a hagy el azért egy honlapot, mert az nem ad megfelelő felhasználói élményt.

Mivel a közeljövőben a mi honlapunk is megújul, ezért leírom, hogy milyen csekklistából dolgozunk. Biztos vagyok benne, hogy ez Neked is segíteni fog a honlapod felhasználóbaráttá alakításához.

Mindenekelőtt azonban jöjjön pár érdekes kimutatás (Forrás: http://steverenner.com/wp-content/uploads/2013/03/mobile-search-infographic.png):

erdekes-statok-1

Csekklista felhasználó- és mobilbarát weboldalak készítéséhez

1. Mit akarsz elérni?
Mivel évről évre új technológiák jelennek meg, ezért időnként a honlapodat is újra kell gondolni. Azonban nem mindegy, hogy évente új honlapot készít a fejlesztőd, vagy minden évben csak egy kis finomhangolást kell végezni rajta.

Ha tudod, milyen célt szolgál a honlapod, akkor elég a finomhangolás is. Találj egy fő- és egy mellékcélt! Nálunk a fő cél, hogy feliratkozókat gyűjtsünk, a mellékcél pedig az, hogy bizalmat építsünk.

A Te vállalkozásod fő- és mellékcélja mi? Vásároljanak? Kérjenek árajánlatot? Regisztráljanak?

2. Kivonatolt tartalom
Az egyik legnagyobb hiba, ha mobileszközön is ugyanazt a nyitóoldalt szeretnéd megjeleníteni, amit mondjuk egy laptopon. Ilyenkor azonban a kisméretű mobileszközön a honlap képe teljesen átláthatatlan lesz.

Személyes kedvencem a Netpincér. Könnyű, átlátható és érti, hogyan gondolkodom.

Ügyelj arra, hogy a nyitóképen minél kevesebb műveletet kelljen végrehajtania a felhasználónak. Ne többet, mint 6.

A honlap számítógépen:

netpincer-web-2

Mobilon:

netpincer-mobil-3

3. Kerüld a Flash-animációt
Ezzel ugyanis csökkented a felhasználói élményt. Az oldalad legyen inkább letisztult. Ugyanígy zavaró a felugró ablak, mivel a kis négyzetre nehéz egy mobilon rákattintani, ezért a legtöbben inkább otthagyják az oldalt.

4. Színvilág és brand
Bár a mobil honlapodon kevesebb tartalom lesz látható, azért arra ügyelj, hogy egységes képet adjon, hiszen olyanok is fogják látogatni, akik eddig a honlapodat számítógépen nézték.

5. Menüpontok helyett legördülő tartalom
A kis felület miatt akkora nyomógombokra lesz szükség, amelyekkel a mobilről érkező felhasználó kényelmesen tovább tud lépni.

6. Beírás helyett választás
Mivel mobilon senki nem fog kérdőíveket töltögetni, ezért ne a felhasználónak kelljen beírnia a keresett terméket, hanem egy legördülő menüből választhassa azt ki:

legordulo-tartalom-4

Az instrukcióknál ugyanígy nagy nyomógombokat használj:

  • Kattintson
  • Facebook
  • Megrendelés
  • Videó-lejátszás

7. Betűméret
Senki nem fog ránagyítani a képernyőre csak azért, hogy a honlapodat olvashassa. Ezért aztán Neked kell azt olvashatóvá tenni: legalább 14 pontos betűkkel, könnyen kivehető betűtípussal.

Olvasható betűtípusok mobilon: Helvetica (ez egyébként is a kedvencem), Adobe Gothic, Arial.

Nem olvasható betűtípusok mobilon: Lobster, Pristina és minden olyan betűtípus, amely a kézírásra hasonlít.

8. Szövegek
A netezésre is alkalmas mobileszközök megjelenésével új szövegírási technikákat kell elsajátítanunk. Mivel nincs lehetőségünk egy A4-es oldalt teleírni, így meg kell tanulnunk rövid mondatokban megfogalmaznunk honlapunk célját.

  • Netpincér: Éhes vagy? Hol ennél?
  • Starbucks: Az íz, amiért mindenki megőrül

9. Tesztek
Ha kész a mobilra való nyitólapod, akkor azt teszteld több mobileszközön is.

Győződj meg róla, hogy mind álló, mind fekvő helyzetben jól működik a honlapod.

Győződj meg róla, hogy a videók elindulnak-e, jól kivehető-e a képük. Az iPad és az iPhone például a Flasht vagy Flash-videót sokszor nem tölti be.

***********

9 feladat, amit ma már nem hanyagolhatsz el, ha a vállalatod honlapjáról van szó. 9 feladat, amit, ha elvégzel, célközönséged:

  • Először megkedvel…
  • Ha megkedvelt, vásárol…
  • Ha megkedvelt és vásárolt, beszélni kezd rólad…

Szerintem ezért megéri fejleszteni a honlapodat, igaz?

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.