Csupán minden 5. kereskedő mozdul meg a Black Friday-en

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A magyarországi kereskedők alig több mint 20 százaléka vesz részt az idei Black Friday akciókban a Kereskedelmi Marketing kutatása szerint. 

Jagodics Rita a Kereskedelmi Marketing ügyvezetője elmondta, a résztvevők majdnem fele ráadásul nem is biztos abban, hogy megéri-e nekik egyáltalán a nagymértékű akciózás. Hazánkban tehát sok helyen találkozni a Black Friday feliratokkal, de nálunk az alapvetően amerikai eredetű akció-cunami hatása messze elmarad a tengerentúli rohamétól.

Az Egyesült Államokban már fél évszázada a Hálaadást, vagyis november negyedik péntekét követő nagy mértékű tömeges akcókat és vásárlási rohamot jelenti a Black Friday. Míg az amerikaiaknál valóban jelentős forgalmat generál ez nap, addig Magyarországon továbbra is elhanyagolható a Black Friday jelentősége.

“Kezdődik az egész azzal, hogy az emberek nincsenek teljesen tisztában a Black Friday valódi napjával, nálunk egy kicsit össze-vissza van ez” – magyarázza Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing ügyvezetője. “Jó páran már múlt héten, azaz november 17-én meghirdették a nagy leértékeléseket, mások kivártak november 24-ig, de közülük is sokan több napos akciókkal készültek”.

Bár az e-net Internetkutató felmérése szerint több mint 3 millió magyar tervezte és tervezi azt, hogy igénybe veszi az akciókat – tavaly több mint 2 millióan vásároltak ezen a napon -, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Vámos György szerint 5-10 milliárd forint közötti bevétel születhet a Black Friday-en az e-kereskedőknél, ami csupán a novemberi bevétel harmada.

A Black Friday kevésbé átütő jellegét támasztja alá a Kereskedelmi Marketing kereskedők között végzett kutatása is. A 300 különböző cég részvételével készült felmérésből az derült ki, hogy a magyarországi kereskedők mindössze 22 százaléka vesz részt a Fekete Péntek leárazásaiban. Azok között, akik mégis nagy akciókat tartanak, 79 százalék azok aránya, akik forgalomnövelés céljából teszik ezt, 59 százalék pedig így szeretne új vevőkhöz jutni. Érdekesség, hogy a leértékelést hirdető kereskedők 30 százaléka gondolta úgy, hogy a versenytársai részt vesznek a Black Friday-en.

A Kereskedelmi Marketing adatai szerint a kereskedők 47 százaléka akciózik kizárólag november 24-én,  azonban vevőként érdemes odafigyelni a további kedvezményekre, mert a 37 százalék több napos leértékelést tart. Az e-kereskedelem nagy ünnepének is hívhatnánk ezt napot, amit jól jelez az is, hogy a kereskedők több mint 41 százaléka kizárólag a webáruházra korlátozza az akcióit.

Mindenkit foglalkoztató kérdés, hogyha valaki rászánja magát a nagy ívű árcsökkentésre, akkor vajon jól jön-e ki ebből az akcióból. Nos, a kereskedők 53 százaléka gondolja úgy, hogy igen, viszont ott van további 43 százalék, aki bizonytalan abban, hogy megéri-e akciózni. Jól jelzi azt, hogy mennyire felpörög ilyenkor az üzlet az, hogy a kereskedők fele akár 20 százalékos forgalomnövekedéssel is számol, míg 24 százalékuk akár 50 százalékos emelkedésre is számít.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.