Mi lesz az eltörölt boltzár után a kereskedőkkel?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Budapest, 2016 április 14.: 1000 fő megkérdezésével készített kutatást a Kereskedelmi Marketing csapata, miután az országgyűlés eltörölte a vasárnapi boltzárat.

vasarnap-nyitva-300x220

A válaszokból kiderül, mire számíthatnak azok az üzletek, amelyek most újra kinyitnak.

A válaszadók 22 százaléka állította, hogy a vasárnapi boltzár egy éve alatt kevesebbet költött az üzletekben. Ha az emelkedő kiskereskedelmi forgalom mellett ez a kiesett bevétel is megjelenik a boltokban, nagyon jó évre számíthatnak a kereskedők. Főként, hogy a megkérdezettek 13 százaléka mondta, hogy a ruhaneműk legnagyobb részét (80 %-át) vasárnap vásárolta, az élelmiszereknél ez az arány majdnem 10 százalék. A piac tehát komoly dilemma előtt áll. Kukucska Róbert, a J. Press tulajdonosa is így fogalmazott: „Szakmailag és üzletileg jó döntésnek gondolom a vasárnapi bolt újranyitásokat, ám magánemberként támogattam a munkatársaimat azzal, hogy nem dolgoznak.” A J.Press egyébként annak ellenére, hogy minden üzletük zárva volt vasárnap, 2015-ben 8,9 %-ot növekedett.

Egy jó kereskedőt nem lehet meglepni

„A felmérésekből és személyes interjúkból jól látszik, hogy a nyereséges működéshez, a nagyobb forgalomhoz és profithoz elengedhetetlen, hogy gyorsan tudjunk reagálni a piac változásaira” összegzett Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing vezetője. „A változás lehet egy új törvény vagy szabályozás, de lehet a vásárlói szokások átalakulása. Aki vevőszerző akciókkal, az eladók folyamatos képzésével és aktuális piacismerettel időben tud válaszolni az igényekre, annak nem jelent gondot egy ilyen változás. Mi ebben segítjük a cégeket a képzéseinkkel és tanácsadásainkkal.”

1. Ellenezted a vasárnapi boltzárat?

valasz13

2. Kevesebbet költöttél a boltokban tavaly március óta, amióta életbe lépett a vasárnapi boltzár?

valasz21

 

3. A vasárnapi boltzár megszüntetésével könnyebb lesz megoldanod a vásárlásokat?

valasz3

4. Az élelmiszer vásárlásaidnak hány százalékát intézted vasárnap 2015 előtt?

valasz4

5. A ruhavásárlásaidnak hány százalékát intézted vasárnap 2015 előtt?

valasz5

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.