Hogyan lehetsz a legprofibb kommunikátor?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Mikor Cicero befejezte beszédeit, az emberek csak annyit mondtak: „Micsoda nagyszerű beszéd.” Aztán jött Demosztenész, és a tömeg egy emberként skandálta: „GYERÜNK FÜLÖP KIRÁLY ELLEN!”

Szóval a kínálatodnak, a márkádnak, a cégednek már jó a marketingje, a kommunikációja?

Remek!

Csináld tovább!

Azonban, ha Te annyira maximalista vagy, aki nem elégszik meg a JÓ, sőt, KIVÁLÓ eredményekkel, hanem a maximumra, az igazán KIUGRÓ eredményekre törekszik, akkor még ez is kevés..

Szükséged lesz arra, hogy Te, az értékesítő- és a marketinges kollégáid is kifogástalan kommunikációs képességgel bírjatok. Ha egyszer arra kerülne sor, hogy a piacodon egy nagy kerek asztal mellett vitáznál a versenytársakkal, akkor azt a vitát meg kell nyerned.

Hogyan lehetsz csúcskommunikátor, csúcstárgyaló? Ahhoz fejleszd a következő 5 tulajdonságodat!

1. Érd el, hogy szeressen a kamera!

Pár napja egyik partnerünk külön gratulált az egyik videómhoz. Azt mondta, manapság nincs ideje olvasni, de a videóimat mindig megnézi. Azt mondta, lenyűgözte az a fajta szakmaiság és könnyedség, ahogyan a kamera előtt viselkedtem. A közösségi médiákban is egyre inkább a rövid, de tartalmas videók felé fordulnak az emberek, ezért egy cégvezetőnek el kell sajátítania a videós kommunikáció képességét. Jó hír, hogy ez a képesség olyanok számára is fejleszthető, akik ma még teljesen lebénulnak, ha meglátnak egy kamerát. Mindössze egy kis gyakorlásra van szükségük.

Első lépésként gyakorolj a tükör előtt. Aztán, ha ott már megy, akkor fogd a telefonod, és vonulj el egy üres szobába.

Második lépés: addig írd a szöveget, míg természetesnek nem hat. Addig próbáld újra és újra, míg nem tűnik úgy, mintha nem egy kamera, hanem egy másik ember lenne veled szemben, akivel szakmai dolgokról beszélgettek.

2. Érd el, hogy minden szavadat megértsék!

Akár videón beszélsz, akár egy teljes csoport áll veled szemben, a hitelességed forog kockán. Ugyanakkor, ha a beszéded világos, meggyőző, akkor ismertségre, befolyásra tehetsz szert. Ezek pedig a bevételnövelés alapjai. Azt tudnod kell, hogy az emberek nem szeretnek hosszasan másokra figyelni. Ezért vezetőként az a feladatod, hogy rövid és világos legyél:

  •  Ne beszélj általánosságokban! A „Próbáljunk meg eljutni a fogyasztókhoz” szófordulat helyette inkább mondd ezt: „2000 emberhez kell eljutnunk!”
  • Ne használj töltelékszavakat, mint az „ez azt jelenti, tehát, szóval”.

3. Készülj fel!

A politikusok, komikusok sem improvizálnak. Steve Jobs sem rögtönzött. Mindig legyen egy vázlatod, vagy akár egy szinte teljesen felépített szövegkönyved. Arra azonban mindig ügyelj, hogy ne magold be a szöveget, mert akkor az egész előadásod művinek fog hatni. A legprofibb kommunikátorok még azt is átgondolják, milyen kérdések jöhetnek a közönségtől az előadás után, és már a válaszokat is előre megírják.

A felkészülésben nagy segítségedre lesz, ha sokat olvasol. Olvass bármit olyanoktól, akik remekül bánnak a szavakkal. Akár Hemingwayt, akár szakmai könyveket. Keress a neten előadásokat írott és videós formában is.

Egy 10 perces előadásban akár több hetes munka is benne lehet.

4. Fejleszd az íráskészséged!

Az íráskészség és az előadásmód szorosan összekapcsolódik. Ha nyögvenyelős az írott stílusunk, akkor sokszor az tükröződik vissza élő beszédben is. A legnagyobb befolyással bíró cégvezetők írni és beszélni is kiválóan tudnak. A mai internet uralta kommunikációs világban ez a két tulajdonság minden korábbinál jelentősebb hatással bír egy cég sikerére.

Az sem baj, ha a szövegeket nem Te írod. Ha igazán meggyőző egy beszéd, akkor biztos lehetsz benne, hogy profi szövegíró írta. Ezzel nincs is semmi gond. Mi rengeteg partnereknek írunk hírleveleket, sőt videós szkripteket, előadások szövegeit. A lényeg, hogy a kész szöveget szabd magadra. Tegyél belőle magadból, és akkor valóban ellenállhatatlan lesz az előadásod.

5. Néha légy laza!

Ahány kommunikációs csatorna, annyiféle kommunikáció. Egy honlapra jobban illik a szakmaibb stílus, a blog már lehet barátságosabb, míg a közösségi csatornán legyél fesztelenebb. Fontos, hogy mindig Te alkalmazkodj az egyes kommunikációs csatornákhoz, máskülönben nem leszel képes megszólítani az embereket.

A szavak nagyon fontosak egy cégvezető számára. Sőt, mára az egyik legfontosabb eszközévé vált. Ha nem lett volna nyilvános tévé vita 1960-ban Nixon és Kennedy között, akkor Nixon talán megnyerte volna a választásokat. De a fiatal szenátor előadásmódja annyira lenyűgözte az embereket, hogy végül ő lett az Egyesült Államok elnöke.

A szavakkal motiválhatjuk a kollégáinkat.

Meggyőzhetjük a vevőinket.

Jobb pozíciókat harcolhatunk ki egy-egy tárgyaláson.

A szavak inspirálnak, a szavak eladnak. Szóval fejlesszük tökélyre ezt a képességünket is. Megéri.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.