Íme, az év utolsó, de egyik legjobb marketing tippje:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Egy amerikai játékgyár még a kilencvenes években egy érdekes kísérletet hajtott végre. A cég marketingesei kiválasztották a gyár legjobban és legkevésbé fogyó játékát.

Ezután a legkeresettebb játéknak készítettek egy unalmas, már-már puritán csomagolást. A játék fotóját és leírását természetesen azért feltették a dobozra. A sarokban porosodó játék eközben egy csillogó-villogó, élettel teli dobozt kapott.

Vidáman kacarászó gyerekekkel, ezernyi színnel. Ezután 10-10 családon tesztelték a játékokat. 10 családban a gyerekek az értékesebb, izgalmasabb, keresettebb, de puritán csomagolású ajándékot kapták, míg 10 családban az olcsóbb, unalmas, de élénk, élettel teli dobozba tett játékot.

Az eredmény megdöbbentő: azok a gyerekek, akik az izgalmasabb, de unalmas dobozban lévő játékot kapták, mind csalódottak voltak. Ellenben a színes csomagolásban lévő, de kevésbé értékes játékot kapó gyerekekkel.

Az ünnepek tájékán a cégek éppen ezt a fajta emberi tulajdonságot használják ki: a boltokat, a weblapokat, még a Facebook profilokat is ünnepi színekbe öltöztetik.

Legyen egész évben ünnepi forgalmad

Egy értékesítő, aki az ünnepekhez közeledve a tárgyalópartnerének egy apró ajándékkal kedveskedik, egy üzlet, amelyben halk karácsonyi zene szól, amelyet forró csoki illata leng be, ahol karácsonyi manónak öltözött eladók állnak a pult mögött, sokkal több profitra számíthat, mint a hétköznapi társaik.

Azonban a színekre, az izgalomra, az érdekességekre az emberek egész évben vágynak, ezért érdemes minden hónapra valami meglepetést kitalálni a vevőknek.

Akár egy üzletben, akár egy webshopban, akár az értékesítők munkájában.

  • Lehet az egy „Ajándékeső január”.
  • Egy „Újdonságok imádnivaló áron február”.
  • Egy Miaiminak öltöztetett júliusi üzlet.
  • Egy értékesítő húsvéti meglepetéssel.
  • Bármi, ami képes az embereket kizökkenteni a megszokott, sokszor unalmas hétköznapjukból.

Remélem, Nektek is megvan már a vevőszerző tervetek szilveszterre 🙂

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.