Egy amerikai játékgyár még a kilencvenes években egy érdekes kísérletet hajtott végre. A cég marketingesei kiválasztották a gyár legjobban és legkevésbé fogyó játékát.
Ezután a legkeresettebb játéknak készítettek egy unalmas, már-már puritán csomagolást. A játék fotóját és leírását természetesen azért feltették a dobozra. A sarokban porosodó játék eközben egy csillogó-villogó, élettel teli dobozt kapott.
Vidáman kacarászó gyerekekkel, ezernyi színnel. Ezután 10-10 családon tesztelték a játékokat. 10 családban a gyerekek az értékesebb, izgalmasabb, keresettebb, de puritán csomagolású ajándékot kapták, míg 10 családban az olcsóbb, unalmas, de élénk, élettel teli dobozba tett játékot.
Az eredmény megdöbbentő: azok a gyerekek, akik az izgalmasabb, de unalmas dobozban lévő játékot kapták, mind csalódottak voltak. Ellenben a színes csomagolásban lévő, de kevésbé értékes játékot kapó gyerekekkel.
Az ünnepek tájékán a cégek éppen ezt a fajta emberi tulajdonságot használják ki: a boltokat, a weblapokat, még a Facebook profilokat is ünnepi színekbe öltöztetik.
Legyen egész évben ünnepi forgalmad
Egy értékesítő, aki az ünnepekhez közeledve a tárgyalópartnerének egy apró ajándékkal kedveskedik, egy üzlet, amelyben halk karácsonyi zene szól, amelyet forró csoki illata leng be, ahol karácsonyi manónak öltözött eladók állnak a pult mögött, sokkal több profitra számíthat, mint a hétköznapi társaik.
Azonban a színekre, az izgalomra, az érdekességekre az emberek egész évben vágynak, ezért érdemes minden hónapra valami meglepetést kitalálni a vevőknek.
Akár egy üzletben, akár egy webshopban, akár az értékesítők munkájában.
- Lehet az egy „Ajándékeső január”.
- Egy „Újdonságok imádnivaló áron február”.
- Egy Miaiminak öltöztetett júliusi üzlet.
- Egy értékesítő húsvéti meglepetéssel.
- Bármi, ami képes az embereket kizökkenteni a megszokott, sokszor unalmas hétköznapjukból.
Remélem, Nektek is megvan már a vevőszerző tervetek szilveszterre 🙂