MailChimp Alapok I. – Hogyan hozd létre a fiókodat

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

2016 januárjában a MailChimp hírlevél küldő szoftver hivatalos viszonteladó partnere lettünk Magyarországon (Nézd meg a tanúsítványunkat itt).

Az elmúlt másfél évben a szoftver minden előnyét és hátrányát kiismertük és jelenleg is több ügyfelünknél használjuk rendszeresen ezt a szoftvert a hírlevelek küldésére.

Fontos azt kiemelnünk, hogy mi nem a MailChimp vagyunk, csupán szeretnénk segíteni a magyar felhasználóknak, hogy a maximumot tudják kihozni a kampányukból. Ebben a cikkben arról írunk, hogyan is tudunk nekiindulni és mire érdemes figyelnünk. Kezdjünk is bele.

Mielőtt létrehozod a MailChimp fiókodat, ezt tervezd meg

Sokszor tapasztaltuk ügyfeleinknél, hogy egy hírlevél kommunikáció elindításakor egyből beleugranak a szoftver lehetőségeibe és a levelek elkészítésébe, de nem gondolják át eléggé, hogy kinek és milyen gyakorisággal szeretnének kommunikálni. Pedig belegondolva, ez az alapja magának az e-mail marketingnek. Ezért mielőtt belekezdünk a MailChimp fiókunk kialakításába, gondoljuk át, hogy:

  • kinek szeretnénk kommunikálni – pl. végfelhasználóknak vagy viszonteladóknak
  • milyen gyakorisággal fogunk leveleket küldeni
  • hogyan fogunk szegmentálni (tapasztalataink alapján egy szegmentált hírlevél akár 5x nagyobb eredményt is hozhat)
  • miről fogunk kommunikálni, vagyis mi lesz a témája a hírleveleknek
  • …..

Ha szeretnél segítséget kérni abban, hogyan tudod a leghatékonyabb módon megtervezni a hírlevél kommunikációdat, hogy mi alapján szegmentáld a célpiacodat, hogyan tervezd meg a kommunikációt, stb. akkor nézd meg a részleteket Hírlevél tervezési és MailChimp tréningünkről itt.

Így regisztráld a MailChimp fiókodat

Ahhoz, hogy a KereskedelmiMarketing csapata támogatni tudja a MailChimp hírlevél tevékenységét a cégednek, ezen a linken keresztül érdemes létrehoznod a MailChimp fiókotokat:

https://login.mailchimp.com/signup?source=website&pid=Kereskedelmi

Első lépésként adjuk meg a fiók belépési e-mail címét, a felhasználó nevet és jelszót. Fontos, hogy azt az e-mail címet regisztráljuk, ahova a MailChimp majd küldeni fogja a fiók működéséhez szükséges leveleket is (pl. számla, jelszó emlékeztető, stb.).

Ezután a MailChimp küldeni fog egy megerősítő e-mailt a megadott e-mail címre, ahol aktiválni kell a fiókunkat.

A következő lépésben igazolnunk kell a MailChimp számára, hogy nem vagyunk egy robot regisztráló.

Ha ezzel megvagyunk, a következő lépésben adjuk meg a keresztnevünket majd a vezetéknevünket.

Ha ezt is megadtuk, akkor a vállalkozásunk adatait kéri el a MailChimp, mint a cégünk nevét és honlap címét, ezt is adjuk meg.

A következő lépésben adjuk meg cégünk címét. Itt érdemes a számlázási címet megadni.

Ezután már csak egy lépés következik, hogy a küldött e-mailen keresztül aktiváljuk a fiókunkat.

Amikor ezzel is megvagyunk és bejelentkezünk, akkor a MailChimp megkérdezi, hogy a vállalkozásunk szokott-e interneten értékesíteni.

Még pár kérdés, és máris aktiváltuk a MailChimp fiókunkat.

A következő lépésben érdemes kialakítanod az adatbázisodat, annak alapjait valamit a szegmentációkat a cégedben, hogy neki tudj kezdeni a hírlevél kommunikációnak, de erről a következő cikkben fogunk beszélni. Nézd meg azt is.

 

Segítségre lenne szükséged a gyakorlatban is? Akkor ismerd meg Hírlevél tervezési és MailChimp tréningünket itt.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.