2016 januárjában a MailChimp hírlevél küldő szoftver hivatalos viszonteladó partnere lettünk Magyarországon (Nézd meg a tanúsítványunkat itt).
Az elmúlt másfél évben a szoftver minden előnyét és hátrányát kiismertük és jelenleg is több ügyfelünknél használjuk rendszeresen ezt a szoftvert a hírlevelek küldésére.
Fontos azt kiemelnünk, hogy mi nem a MailChimp vagyunk, csupán szeretnénk segíteni a magyar felhasználóknak, hogy a maximumot tudják kihozni a kampányukból. Ebben a cikkben arról írunk, hogyan is tudunk nekiindulni és mire érdemes figyelnünk. Kezdjünk is bele.
Mielőtt létrehozod a MailChimp fiókodat, ezt tervezd meg
Sokszor tapasztaltuk ügyfeleinknél, hogy egy hírlevél kommunikáció elindításakor egyből beleugranak a szoftver lehetőségeibe és a levelek elkészítésébe, de nem gondolják át eléggé, hogy kinek és milyen gyakorisággal szeretnének kommunikálni. Pedig belegondolva, ez az alapja magának az e-mail marketingnek. Ezért mielőtt belekezdünk a MailChimp fiókunk kialakításába, gondoljuk át, hogy:
- kinek szeretnénk kommunikálni – pl. végfelhasználóknak vagy viszonteladóknak
- milyen gyakorisággal fogunk leveleket küldeni
- hogyan fogunk szegmentálni (tapasztalataink alapján egy szegmentált hírlevél akár 5x nagyobb eredményt is hozhat)
- miről fogunk kommunikálni, vagyis mi lesz a témája a hírleveleknek
- …..
Ha szeretnél segítséget kérni abban, hogyan tudod a leghatékonyabb módon megtervezni a hírlevél kommunikációdat, hogy mi alapján szegmentáld a célpiacodat, hogyan tervezd meg a kommunikációt, stb. akkor nézd meg a részleteket Hírlevél tervezési és MailChimp tréningünkről itt.
Így regisztráld a MailChimp fiókodat
Ahhoz, hogy a KereskedelmiMarketing csapata támogatni tudja a MailChimp hírlevél tevékenységét a cégednek, ezen a linken keresztül érdemes létrehoznod a MailChimp fiókotokat:
https://login.mailchimp.com/signup?source=website&pid=Kereskedelmi
Első lépésként adjuk meg a fiók belépési e-mail címét, a felhasználó nevet és jelszót. Fontos, hogy azt az e-mail címet regisztráljuk, ahova a MailChimp majd küldeni fogja a fiók működéséhez szükséges leveleket is (pl. számla, jelszó emlékeztető, stb.).
Ezután a MailChimp küldeni fog egy megerősítő e-mailt a megadott e-mail címre, ahol aktiválni kell a fiókunkat.
A következő lépésben igazolnunk kell a MailChimp számára, hogy nem vagyunk egy robot regisztráló.
Ha ezzel megvagyunk, a következő lépésben adjuk meg a keresztnevünket majd a vezetéknevünket.
Ha ezt is megadtuk, akkor a vállalkozásunk adatait kéri el a MailChimp, mint a cégünk nevét és honlap címét, ezt is adjuk meg.
A következő lépésben adjuk meg cégünk címét. Itt érdemes a számlázási címet megadni.
Ezután már csak egy lépés következik, hogy a küldött e-mailen keresztül aktiváljuk a fiókunkat.
Amikor ezzel is megvagyunk és bejelentkezünk, akkor a MailChimp megkérdezi, hogy a vállalkozásunk szokott-e interneten értékesíteni.
Még pár kérdés, és máris aktiváltuk a MailChimp fiókunkat.
A következő lépésben érdemes kialakítanod az adatbázisodat, annak alapjait valamit a szegmentációkat a cégedben, hogy neki tudj kezdeni a hírlevél kommunikációnak, de erről a következő cikkben fogunk beszélni. Nézd meg azt is.
Segítségre lenne szükséged a gyakorlatban is? Akkor ismerd meg Hírlevél tervezési és MailChimp tréningünket itt.