Mire használj egy Facebook csoportot?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Ha cégednek még nincs Facebookon csoportja a legkedvesebb, leghűségesebb partnereiből, vevőiből, akkor ezt a cikket mindenképpen olvasd el. 

Woody Allen még azt mondta, hogy sosem tartozna olyan csoporthoz, amely elfogadja őt tagjának. A híres Maslow féle piramis azonban pont az ellenkezőjét állítja: bennünk emberekben nagyon is ott van a valahová tartozás érzésének szükséglete. Majdnem egy szinten az éhség és szomjúság leküzdésével. De hogy jön képbe a Facebook?

Facebook csoport: a biztos pont a kommunikáció tengerében

Azt nem kell ecsetelnem, hogy manapság hány féle kommunikációs inger éri az embereket nap nap után. Egy ilyen világban egy zárt VIP csoport olyasfajta kapaszkodót jelent az emberek számára, mint egy csónak a nyílt tengeren.

Egy csoport, ahová nem léphet be mindenki.
Egy csoport, amelynek hasonló gondolkodású emberek a tagjai.
Egy csoport, ahol nem a mindenkinek szóló tudást kapom, hanem a prémium anyagokat.

Erre az elméletre alapozva hozta létre több Gyártó és Nagykereskedő Partnerünk a segítségünkkel a saját Facebook csoportjukat. Azonban ez még nem lenne elég, hogy a csoport aktív, hatékony legyen, és a cégünk számára valamiféle hasznot is generáljon.

Mitől működőképes egy Facebook csoport?

A pszichológián kívül van más előnye egy csoport létrehozásának. Hiszen…

  • Egy új poszt felkerülése után megjelenik egy értesítés a tagok telefonján. Ellenben egy normál hírlevélnél vagy Facebook bejegyzésnél erre nem számíthatunk. Ergo: nagyobb hatékonysággal jut el az üzenetünk a célközönségéhez.
  • Ma még kevesen blokkolják a csoportértesítéseket – ez is a magasabb konverzió felé hajtja a csónakunkat.
  • Azzal, hogy valaki jelentkezett egy csoportba, a saját elhivatottságát bizonyítja céged, személyed felé.
  • Ebből következik, hogy egy csoportban tett üzenetedre azonnal felkapják a fejüket a tagok.
  • De ez még nem minden: egy Facebook csoport kiváló platform ahhoz is, hogy megismerd céged partnereit, vevőit, hiszen itt pörögnek a kérdések, a hozzászólások, javaslatok… ellenben a hagyományos Facebook oldalakkal és a hírlevelekkel.

Hogyan indíts Facebook csoportot? Íme, a szabályok: 

1) Hozz létre egy csoportot a Facebookon

A magán vagy céges profilodból kiindulva is létrehozhatsz csoportot.

2) A leírásban mutasd be a csoportod, és írd le a szabályait

3) Döntsd el, hogy kiket engedsz be

Hirtelen jó ötletnek tűnhet, hogy egy több ezres csoportot hozol létre, de ezzel oda a homogenitás, és valójában lesz egy újabb céges Facebook profiloldalad. Helyette csináld így:

Egy építőipari cég esetében szükség lesz egy külön csoportra a kereskedők, külön csoportra a kivitelezők számára.

Egy egészségügyi cég esetében külön csoport kell a viszonteladóknak, külön a végfelhasználóknak.

A Kereskedelmi Marketing Facebook oldalát több mint 12 000-en követik, de a Made In Marketing csoportba kizárólag az igazi, céltudatos nagykereskedőket, gyártókat invitáljuk meg.  Egy kérdéssel tudatjuk, kiket várunk a csoportba. A lenti fotón pedig látod, hogyan tudjuk ellenőrizni a jelentkező tevékenységét.

4) Tegyél fel kérdést a csoportba belépés előtt

Ez az, amiről én is megfeledkeztem a csoportnyitás elején, így aztán néhány kiskereskedelmi cég is bekerült a csoportomba. A hibát azóta javítottuk, de jobb, ha a belépés előtt tisztázzuk, milyen csoportról van szó, kiket várunk oda. Ráadásul a kérdések magasabb színvonalat mutatnak a csoportodról.   Akár 2-3  kérdést is feltehetsz a jelentkezőkhöz a belépés előtt.

5) Fektesd le a szabályokat

A Made In Marketing csoportunkban csak úgy tehet ki bárki bejegyzést, ha előtte azt én engedélyeztem.  Vannak csoportok, ahol bárki moderálatlanul beírogathat. Utóbbiból van több. Hogy én mégis miért döntöttem a moderált csoport mellett? Az ok egyszerű: mert így elkerülhető, hogy a csoport tele legyen unalmas, nem releváns, sőt, sokszor promóciós posztokkal, amelyek ráadásul folyamatosan jelzik a tagok telefonján, hogy „Hé, új poszt vagyok, felkerültem a csoportba!” Pár ilyen poszt, és oda a csoport eredeti célkitűzése, oda a tagok csoportba vetett bizalma, oda a lelkesedés. Ezért én indulásnál mindenképp a moderált változatot javasolnám.

6) Legyen értékesebb, mint a szokványos kommunikáció

Ezért kerülnek fel a Made In Marketing csoportba olyan kampányötletek, amelyeknek már pénzbeli értéke is van. De egy magyar élelmiszergyártó cég például a saját csoportjában osztja meg a kampányai részleteit, emellett élővideókat tart, oktatásokat szervez.

Ez például egy értékesebb poszt, amit a hagyományos kommunikációban nem használunk, hiszen eredményeket is megosztunk benne.

7) Légy aktív

Egy csoport attól lesz igazán hatékony, ha a hasznos tartalmat nem Ti gyártjátok kizárólag, hanem a tagok is. Bátorítsd őket megosztásra, generálj beszélgetéseket, urambocsá! vitákat.

Kezdj egy posztot így:

  • Mi a véleményed…
  • Mi a kedvenc…
  • Te mit tennél, ha…
  • Erre tudtok egy jó megoldást…
  • Szerintetek melyik a szebb…
  • Mutasd meg…
  • Oszd meg…
  • Javasolnál egy…

8) Új tagok bemutatkozása

Ehhez csak annyit kell tenned, hogy a Facebook csoport tetején rögzítesz egy posztot, amelyben bemutatkozásra kéred az újonnan belépő tagokat. Egy ilyen bejegyzés kiugró hatással van a kommunikáció indukálására. Mindig az első hozzászólás a nehéz, utána már a lelkesedés nyílegyenesen halad felfelé. Kevés tagnál megengedheted azt is, hogy külön posztokban mutatkozzanak be.

Tedd aktívvá a tagokat

Indíts tehát Facebook csoportot, és évezd ki minden előnyét. Hidd el, a viszonteladóid, vevőid szeretni fogják. Ha pedig Nagykereskedő, Gyártó cég vezetője, marketingese vagy, akkor csatlakozz a Made In Marketing csoportba (ha eddig még nem tetted). Már most találsz remek ötleteket, tartalmakat… és hasonlóan céltudatos cégeket. És nem mellékesen belülről figyelheted meg egy Facebook csoport működését… azért ez sem egy utolsó szempont, igaz?

https://www.facebook.com/groups/337260470110093/

 

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.