Pozicionálni és pozicionálva lenni jó

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Vajon a Te céged, hogyan van pozicionálva? Olyannak lát a célpiacod, amilyennek szeretnéd, hogy lásson? Vagy nem is vagy tudatosan pozicionálva?

Rossz hír: akkor is él egy kép rólad a vevőid fejében – kérdés, hogy olyan-e, amilyet szeretnél?

A piacvezetők szinte már egytől-egyig pozicionálták magukat

Ha felteszik Neked a kérdést, hogy nevezd meg, ki volt a harmadik ember, aki átrepülte
az Atlanti-óceánt, akkor valószínűleg rögtön a Wikipédiához menekülsz. Pedig anélkül is megtudnád mondani. Amelia Erhartnak hívták.

Persze őt nem úgy ismerjük, hogy a harmadik ember, aki átrepülte az Atlanti-óceánt, hanem az első nő, aki átrepülte az Atlanti-óceánt.

Ezért, ha egy kategóriában nem tudsz első lenni, akkor pozicionáld a céged egy olyan kategóriában, amelyben tiéd a vezető szerep.

7 módszer, ahogy érdemes cégedet pozicionálni

AZ ELSŐ MÓDSZER: a terméktulajdonság

Egy olyan tulajdonságát a kínálatodnak, ami fontos döntési szempont a vevőid számára, és még nem birtokolja a versenytársad.

  • Korpásodás elleni sampon
  • Biotrágya
  • Kerékpárok túrázóknak

A MÁSODIK MÓDSZER: a szolgáltatás

Ha a környéken 3 másik üzlet is túrázóknak kínál kerékpárt, akkor a mi kerékpárboltosunknak szüksége lesz egy szolgáltatásra, amivel versenyelőnyt szerezhet magának:

  • Részletfizetési lehetőség
  • 1 napos alkatrész kiszállítás
  • Túragarancia a biciklire – azaz kerékpárja 17 hegyi túra után is úgy fog kinézni, mintha most vette volna

A HARMADIK MÓDSZER: a csoport

Ha alaposabban megvizsgálod a vásárlóidat, akkor egy érdekes tendenciára lehetsz majd figyelmes: lesz egy réteg, amely kiemelkedik a nagy egészből.

Akár életkor szerint.
Akár nem szerint.
Akár társadalmi helyzetük szerint.

Ha elkezdesz csak ezzel a csoporttal kommunikálni, akkor bár szám szerint kevesebb emberhez jutsz el, mégis több vevőd lesz.

Annak idején a Dove egy volt a sok bőrápolót kínáló cég közül. Aztán gondoltak egyet, és
a problémás bőrű nők bőrápolójaként kezdték magukat pozicionálni. Ezzel pedig minden korábbinál több vevőt szereztek.

A NEGYEDIK MÓDSZER: a felhasználás

Lehet a terméked pont ugyanolyan, mint a versenytársaidé, ha ügyes vagy, akkor mégis tőled fognak vásárolni az emberek.

Egy fűnyíró gép például lehet „Olyan halk, hogy a szomszédod azt hiszi, megőrültél, és tolod magad előtt az áramtalanított fűnyírót.”

AZ ÖTÖDIK MÓDSZER: az imázs

Ha premier-, netán luxustermékeket kínálsz a célpiacodnak, akkor az imázs pozicionálás sem ördögtől való.

Például: „Az óra, amit a férfi társadalom egy ezreléke hord csak…
a legelegánsabb egy ezrelék”

A HATODIK MÓDSZER: az űr

Vannak terméktulajdonságok, amelyek fontosak a vevőid számára. Lényegtelen, hogy ezt
a konkurensed terméke is tudja, ha Te kezded kommunikálni, akkor a vevő azt fogja gondolni, hogy erre csak a Te terméked képes.

Például: „A festék, amivel csak egyszer kell lekenni a falat”.

A HETEDIK MÓDSZER: az extrém dolog

Ma már szükség van extrém dolgokra a pozicionáláshoz. Például ott van a turmixgép, amivel leturmixolhatunk egy mobiltelefont.

Az extremitás remek figyelemfelkeltő, de tegyünk hozzá még egy kis tartalmat, amelyet
az előző 6 pozicionálási módszerből választhatsz ki.

kmt-2015-14782

A Kereskedelmi Marketingnél az extrémebb dolgot például a Nagyker Trendek Magazin képviseli. Hiszen nem túl gyakori, mikor egy marketing tanácsadó cég szakmai magazint ad ki.

Jó pozicionálást Neked is!

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.